Wiosna w Tatrach

Majestatyczne góry, ukryte pod śniegiem krokusy, spotkanie z tradycją i kulturą górali oraz wiele innych atrakcji czekało na naszych uczniów w Zakopanem. Szkolny Klub Górski „JEDYNECZKA” w dniach 20-21-22 kwietnia 2022 przebywał na wyjeździe edukacyjnym w Tatrach. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z naszego wyjazdu.

Po przyjeździe do Zakopanego grupa 43 uczniów odwiedziła Centrum Edukacji Przyrodniczej gdzie  multimedialne ekspozycje opowiadały o tym jak powstały Tatry, niezwykłe jaskinie, jakie zwierzęta i jakie rośliny można spotkać na tym terenie. Kolejną atrakcją było przejście przez Krupówki i wyjazd kolejką na Gubałówkę skąd można było podziwiać panoramę miasta i królujący nad nim Giewont. Po spacerze przez Zakopane udaliśmy się do naszego miejsca docelowego tj. Domu Wczasowego „Halny” w Murzasichle.

Kolejnego dnia po śniadaniu spotkaliśmy się z przewodnikiem tatrzańskim i rozpoczęliśmy pieszą wędrówkę od Doliny Kościeliskiej przez Przysłop Miętusi do Doliny Małej Łąki. To niezwykle widokowa i ciekawa trasa, na której można było spotkać urocze krokusy. Po przejściu trasy i chwili odpoczynku udaliśmy się na spotkanie z egzotycznymi zwierzętami w papugarni. Wiele radości i nowych wrażeń sprawiło karmienie i obserwowanie tych niezwykłych ptaków. Tego dnia czekała na nas jeszcze jedna atrakcja. Po kolacji udaliśmy się na  spotkanie z góralem w Izbie Regionalnej. Uczniowie mogli zobaczyć tradycyjne stroje, posłuchać tradycyjnych instrumentów muzycznych, dowiedzieć się skąd pochodził Janosik oraz posłuchać ciekawych opowieści o Tytusie Chałubińskim, który rozsławił Zakopane i Tatry.

W ostatni dzień w drodze powrotnej odwiedziliśmy Muzeum Drukarstwa i Muzeum Podhalańskie w Nowym Targu. Pełni wrażeń w godzinach wieczornych wróciliśmy do Stalowej Woli, a uczniowie mieli tylko jedno pytanie „Kiedy będzie następny wyjazd”? 😊