Szkolny Klub Górski “Jedyneczka” na szlaku

Szkolny Klub Górski „Jedyneczka” po bardzo długiej przerwie wyruszył w góry! Podziwialiśmy niezwykłe Skamieniałe Miasto na Pogórzu Ciężkowickim, wędrowaliśmy Pasmem Brzanki oraz zwiedzaliśmy ciekawe miejsca i zabytki. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z naszego pobytu.

W dniach 8-10 listopada 2021 grupa 33 uczniów z klasy 5a, 6a i 8a wzięła udział w długo oczekiwanym wyjeździe. Pierwszy punkt programu to zwiedzanie Kopalni Soli w Bochni, która jest wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Zwiedzaliśmy szyby kopalni, kaplicę, poznaliśmy historię wydobycia soli na ziemiach polskich oraz ciekawe legendy.  Kolejny etap wycieczki to piękny XIV wieczny zamek w Wiśniczu, którego tajemnice skrywają bogato zdobione sale i szepczące mury. Z Wiśnicza udaliśmy się na miejsce naszego zakwaterowania do Domu Wczasów Dziecięcych w Jodłówce Tuchowskiej. Miejsce to słynie z unikatowego mikroklimatu porównywalnego z przedwojenną Rabką. W ośrodku uczniowie aktywnie spędzili popołudnie i wieczór. Brali udział w warsztatach ceramicznych, zajęciach na siłowni i świetnie bawili się na dyskotece.

Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy z Jodłówki Tuchowskiej na podbój Biecza – miasta skrywającego wiele ciekawostek. Biecz słynie za Szkoły Katów, Muzeum Aptekarstwa i ciekawych ekspozycji muzealnych reprezentujących różne cechy rzemieślnicze. Odwiedziliśmy także wieżę ratuszową o wysokości 56 metrów na którą prowadzą drewniane schody. Na platformie widokowej rozpościera się piękna panorama na dolinę Ropy, Beskid Niski oraz przyległe Pogórza Karpackie.

Kolejne miejsce, które zauroczyło wszystkich to Rezerwat Przyrody „Skamieniałe Miasto” w Ciężkowicach. Pani przewodnik z entuzjazmem opowiadała legendy poszczególnych skamieniałych form. Byliśmy w „Piekiełku”, wypowiadaliśmy życzenia w ciasnym skamieniałym przejściu i szukaliśmy skarbów podziwiając Pomnik Grunwaldu. Po powrocie do ośrodka czekały na nas kolejne zajęcia: strzelectwo, turniej biliarda, Tower of Power, zajęcia na siłowni i inne zajęcia w grupach.

W ostatni dzień po śniadaniu cała grupa wyruszyła na pieszą wyprawę na górę Brzankę (534mn.p.m). Szlak prowadził nas przez część miejscowości Jodłówka Tuchowska i las. Punkt kulminacyjny wyprawy to wieża widokowa, z której rozpościerały się niesamowitych widoki na Pogórze Ciężkowickie, Pogórze Rożnowskie, Beskid Niski, Beskid Wyspowy, a w oddali widać było nawet Tatry! Pogoda nam sprzyjała, humory dopisywały i do ośrodka wróciliśmy w rytmie śpiewanych piosenek.

Jeden z ostatnich punktów naszego wyjazdu to “Przygoda z recyklingiem” na stacji Tarnów. Lekcja o ekologii i ochronie środowiska połączona była z warsztatami w ramach, której każde dziecko wykonało mini las w słoiku. Natomiast w Tarnowskim Biurze Wystaw Artystycznych uczniowie zaprojektowali i wykonali swoje unikatowe logo na bawełnianej torbie. Po aktywnie spędzonym czasie, pełni wrażeń i emocji wróciliśmy wieczorem do Stalowej Woli.