Wycieczka do Zamościa

Kontakt z naturą to doskonała lekcja przyrody, geografii i historii – wycieczka do Zamościa.

15.06.2022 uczniowie klas II i III wraz z nauczycielami: p. Beatą Paterek, p. Dorotą Łasicką,  p. Agnieszką Kawa i p. Dorotą Kochan byli na wycieczce w Zamościu.

Pogoda tego dnia była wyśmienita. Pierwszym punktem programu wycieczki było zwiedzanie ZOO, gdzie obejrzeliśmy wiele gatunków zwierząt z całego świata, m.in. lwy, tygrysy, małpy, żyrafy, zebry, hipopotama, gekony, pająki, papugi. i wiele innych. To była świetna lekcja przyrody i geografii zarazem. Z zaciekawieniem odszukiwaliśmy kontynentów z jakich pochodziły zwierzęta. Kolejnym punktem wycieczki było Muzeum Fortyfikacji i Broni, gdzie w pierwszym obiekcie muzealnym w „Prochowni” podczas seansu 5D „Duch przewodnik” zapoznał nas z historią Zamościa oraz Twierdzy Zamojskiej. Następnie w „Pawilonie w kurtynie” mogliśmy zobaczyć: samoloty, czołgi i inne eksponaty związane z uzbrojeniem z czasów I i II wojny światowej. Po drodze na Rynek Wielki wstąpiliśmy do Katedry Zamojskiej, następnie spacerkiem udaliśmy się na starówkę, gdzie podziwialiśmy piękne kamieniczki oraz ratusz. Na rynku w przyjemnej atmosferze zjedliśmy lody, a także kupiliśmy pamiątki. Ostatnim punktem wycieczki było karmienie kaczek, spacer i odpoczynek w Parku Miejskim.

Po wspaniałych przygodach, zmęczeni, ale szczęśliwi, wróciliśmy do Stalowej Woli.