Władcy Języków – awatarowe szaleństwo

Z awatarami i stronką VOKI zaczęłam pracować dokładnie rok temu, podczas nauki zdalnej aby urozmaicić moim uczniom  lekcje  angielskiego i niemieckiego. Zaproponowałam uczniom taką formę i przyjęła się od razu. Przygotowałam screencasty, w których pokazałam jak się rejestrować i logować na stronkę.

Na moich lekcjach języka angielskiego i niemieckiego zaczęliśmy od przedstawiania siebie – nie omija to chyba nikogo, kto zaczyna uczyć się języka obcego, ale po co robić to w tradycyjny sposób, napisać jako zadanie domowe w zeszycie albo przed klasą wyklepać formułkę skoro można bardziej kreatywnie, potem zgadywanki: czyli przedstaw swojego koleżankę lub kolegę z klasy nie podając jego imienia. Tego typu ćwiczenie można wykorzystać na każdej lekcji, dzięki temu można lepiej poznać własnych uczniów i ich poglądy na różne tematy.

Avatary mogą mieć bardzo szerokie zastosowanie w procesie nauczania. Uczniowie stają się bardziej kreatywni, ciekawi nowych informacji oraz zmotywowani do wykorzystywania innych form uczenia się.  Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu w takiej formie sprawiają też więcej frajdy.

Komunikacja za pomocą awatara, może być dla wielu uczniów dużo prostsza niż w rzeczywistej sytuacji na lekcji. Jest to świetny sposób, aby poznać uczniów, jednocześnie wprowadzając nowy, dynamiczny element do naszych zajęć. W końcu komunikacja to podstawa każdej lekcji.

Nauka języka angielskiego i języka niemieckiego  przy zastosowaniu TIK jako narzędzi wspomagających tradycyjny proces nauczania i uczenia się jest odpowiedzią na coraz większe zainteresowanie nauką języków obcych  z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) wśród młodzieży i wychodzi naprzeciw wymogom nowej podstawy programowej.

Wszystko to jest możliwe do zrealizowania od zaraz – wystarczy skorzystać z zasobów sieci, wejść na stronę www.voki.com – zarejestrować się i „awatarować” siebie oraz swoich uczniów. Zabawa jest naprawdę przednia! Frajdę mają obie strony – a o to przecież chodzi, że jest FUN, jest nauka 😉

Twórzmy zatem awatary i pozwólmy im mówić!

Prezentujemy przykładowe awatary uczniów z klas VIII A i VIII B.

Dorota Zagulska

https://drive.google.com/file/d/1tAscKD4lekYtH2xRnjweciR24SSSResL/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/17gHCNdEycPXRNZ01FTtiz_3_IgnuccNi/view?usp=sharing

https://www.voki.com/site/pickup?scid=18446859&chsm=23157b45b64e7f0ff8e98f8797479c92

https://tinyurl.com/yzjrbu2v

https://tinyurl.com/ygxy5rfa

https://drive.google.com/file/d/1iJZfbhGtUzbK8QReXycFp_JypeKLMwCf/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1Yen37FxhzjroKzSwHQMyAj4D4x4di_Mi/view

https://drive.google.com/file/d/1bATVlXEKPqrwF2e3bqBvaMvvO368S48R/view?usp=sharing

 

Aktualności