Dź jak dźwięk

W I a rośnie nowe pokolenie artystów. Lekcja j. polskiego, której tematem było poznanie dwuznaku “dź” na podstawie wyrazu dźwięk zapoczątkowała prezentację talentów naszych koleżanek i kolegów oraz ich rodzeństwa. Okazało się, że uczniowie posiadają w domach całkiem dużo instrumentów. Słuchaliśmy zagadek muzycznych i rozpoznawaliśmy instrumenty po dźwiękach: były wśród nich: pianino, gitara klasyczna i elektryczna, skrzypce, flażolet, puzon oraz instrumenty perkusyjne. Maciek i Michał zaczarowali nas grą na pianinie.

Michał zagrał też utwór na flażolecie, a Bianka przygotowała utwór na dzwonkach. Podziwialiśmy grę na skrzypcach w wykonaniu Hani oraz Norberta z IV a. Czuliśmy się jak na prawdziwym koncercie, brawom nie było końca. W atrakcyjny sposób utrwaliliśmy wiadomości z edukacji muzycznej: śpiewaliśmy gamę, poznane na poprzednich zajęciach dźwięki: sol oraz mi, przypomnieliśmy podział instrumentów na strunowe, dęte, perkusyjne. Gratulujemy artystom i życzymy im sukcesów.

Aktualności