9 czerwca z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego zorganizowano II Sejmik Korczakowski pt. Co począć z wulgaryzmami ? Temat tegorocznego sejmiku nawiązywał do szkolnej akcji przeciwdziałania agresji i wulgaryzacji języka.
Obradom sejmiku przewodniczyła Marszałek Sejmiku – uczennica klasy VI a – Zuzanna Zaguła.
Za najważniejszy punkt wydarzenia należy uznać wystąpienia posłów- reprezentantów klas IVb, Vb, VIa. Posłowie w swoich mowach wskazywali przyczyny agresji słownej , dowodzili negatywnych skutków używania przemocy słownej w mowie czynnej i cyberprzestrzeni. Reprezentanci klas przedstawili wypracowane w klasach pomysły przeciwdziałające przemocy słownej. Zaproponowali sposoby propagowania w szkole kultury słowa i zachowania. Równie ciekawe, jak cześć merytoryczna sejmiku , były występy artystyczne uczniów ; recytacje wierszy i poetycki List otwarty do ludożerców. Inicjatorem przedsięwzięcia była M. Janusz- nauczyciel języka polskiego oraz uczniowie klasy Vb. Gośćmi honorowymi Sejmiku były panie dyrektor M. Kalinka i wicedyrektor G. Merkiel.
W komisji eksperckiej pracowała pani J. Puskarczyk- nauczyciel bibliotekarz i pedagog. Wystąpienia uczniów i projekty reform opublikowane zostaną w Szkolnym Biuletynie Sejmikowym.
Tu prezentujemy tylko Rezolucję sejmiku , podsumowującą II Sejmik Korczakowski :
Rezolucja II Sejmiku Korczakowskiego
Temat : Co począć z wulgaryzmami ?
Głośno i zdecydowanie przeciwstawiamy się wulgaryzacji języka. Pragniemy zachęcić naszych uczniów, rodziców oraz nauczycieli do propagowania w naszym środowisku kultury języka i zachowania. Chcemy, by życzliwość , otwartość w stosunku do drugiego człowieka wyróżniała nas wśród innych.
Znając moc słów , które uskrzydlają, przytulają, budują szacunek dla drugiego człowieka, pragniemy zachęcić wszystkich do ich używania.
Uczniowie :
Nie pozwólcie panoszyć się słowom, które ranią, wyzwalają agresję !
Nie okradajcie się z możliwości opowiadania o sobie i świecie pięknym językiem.
Pamiętajcie, jak was widzą – i słyszą – tak was piszą.
Mówcie do siebie tak, jak byście chcieli , by mówili do was inni.