Wycieczka do Kazimierza Dolnego

W dniu 16 maja 2018 roku uczniowie z klas 4a,4b,4c i 6c pod opieką p. Anety Tietze, p.Agnieszki Smagały, p. Doroty Pikuły oraz p. Doroty Zagulskiej wyjechali na wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Po dotarciu na miejsce naszej podróży spotkaliśmy się z przewodnikiem, który opowiedział mam wiele interesujących historii i ciekawostek. Pierwszą atrakcją naszego wyjazdu było przejście wąwozem Korzeniowy Dół, gdzie podziwialiśmy osłonięte w wyniku erozji wodnej korzenie starych drzew i krzewów oraz warstwy skał lessowych o pięknym żółtym kolorze. Następnie udaliśmy się na Wzgórze Trzech Krzyży zwane inaczej Krzyżową Górą- najważniejszy punkt zwiedzania Kazimierza Dolnego, z którego roztacza się cudowny widok na zabytkowe miasteczko i jego malownicze okolice. Kolejnym etapem naszego wyjazdu było wejście na Basztę Zamku z XIII wieku, gdzie podziwialiśmy panoramę Doliny Wisły. Kazimierz Dolny to niezwykle malownicza miejscowość, bardzo stara, polska osada nad Wisłą. Większość budowli charakteryzuje czerwona dachówka, bielone od zewnątrz ściany i kamienne podmurówki. Wszystkie domy utrzymane są w godnym podziwu porządku, dzięki czemu miasteczko ma specyficzny charakter, urok i wdzięk. Zwiedzanie Kazimierza uatrakcyjniał nam spacer zabytkowymi uliczkami, wśród niezwykłych kamieniczek i pachnących kawiarenek. Ładowaliśmy nasze wewnętrzne akumulatory, pałaszując pyszne gofry, lody, piernikowe koguty oraz racząc się pyszną wedlowską czekolada i gorąca herbatką. W Kazimierzu zwiedziliśmy również kościół farny św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja, który posiada jedne z najstarszych zachowanych organów w oprawie modrzewiowej. Po bardzo aktywnym kilkugodzinnym zwiedzaniu udaliśmy się do restauracji na smaczny obiad. Z powodu deszczowej pogody zrezygnowaliśmy z ostatniego etapu naszej wycieczki, jakim był rejs statkiem po Wiśle.
Wycieczka była bardzo udana, a wspomnienia z niej na długo pozostaną w naszej pamięci.