Day 3
I. Welcome. We’re on the move.
Casual stroll, looking around at each other.
At the signal “School with a Window on the World”, grab the nearest person standing and turn your backs to each other. The game leader asks questions to the pairs, e.g., “What color eyes does the person in your pair have?”, “Find out what the person in your pair is interested in”, etc. What interesting things did you learn about each other?
II. Project participants draw fruits of different colors and thus form groups – orange – orange, red – pomegranate, green – grape ..etc.
PS Healthy snacks – can be eaten!
The task of the groups is to jointly prepare a presentation about their group in the form of a short film, creative and humorous approach to the topic is welcome – together we are X years old, we measure X meters. We can X, Y, Z … We play different sports. We are interested in (…) We would like to (…) We dream of (…) We love to eat (…); Our motto is (…)
III. A healthy mind in a healthy body.
Project participants choose physical activities – skipping rope competitions or group skipping rope, we play a mini football match in mixed international teams. Emphasis on the idea of fair play in sport and the importance of cooperation in achieving the goal. What games are particularly popular in Poland and Malta? We learn from each other and have fun together. Thank you for a day of classes together.
Methods:
Integration and language games and activities
Brainstorming
Writing a presentation about your group
Creating oral statements about the group
Expanding vocabulary in terms of interests, appearance, height of others
ICT –presentation, avatar-voki, movi other
Learning Outcomes:
Recording a presentation – a video – presenting the members of the group as a community, a whole
Breaking the language barrier
Collaborative learning
Opis działania po polsku
I Powitanie. Jesteśmy w ruchu. Swobodnie spacerujemy ,przyglądamy się sobie
Na hasło ,,Szkoła z oknem na świat’’ chwytamy najbliżej stojącą osobę, obracamy się do siebie plecami. Prowadzący zabawę zadaje pytania parom np: jakiego koloru oczy ma osoba w twojej parze…, dowiedz się czym sie interesuje osoba
W twojej parze itd. Co ciekawego się o sobie dowiedzieliście?
II Uczestnicy projektu losują owoce różnego koloru i w ten sposób dobierają się w grupy – pomarańczowy –poarańcza, czerwony –granat, zielony –winogrono ..itd
PS Zdrowe przekąski-można zjeść !
Zadaniem grup jest wspólne przygotowanie prezentacji
o swojej grupie w formie filmiku, mile widziane twórcze i humorystyczne podejście do tematu – razem mamy X lat , mierzymy X metrów. Umiemy X, Y ,Z…Uprawiamy różne sporty. Interesujemy się (…) Chcielibyśmy (…) Marzymy o (…)
Uwielbiamy jesć (…); Naszym mottem jest (…)
III W zdrowym ciele- zdrowy duch. Uczestnicy projektu wybierają aktywności ruchowe-zawody w grze na skakankę lub grupowe skakanie na skakance, rozgrywamy minimecz w piłkę nożną w mieszanych –międzynarodowych drużynach. Podkreślenie idei fer play w sporcie i wagi współpracy w osiągnięciu celu. Jakie zabawy są szczególnie popularne w Polsce na Malcie ? Uczymy się od siebie nawzajem i razem bawimy.
IV Scieżkami matematyki w Birgu.
V Podziękowanie za wspólny dzień inspirujących działań
Metody:
Gry i zabawy integracyjno-językowe
Burza mózgów
Pisanie prezentacji o swojej grupie
Tworzenie wypowiedzi ustnych na temat grupy
Poszerzanie słownictwa w zakresie zainteresowań ,wyglądu ,wzrostu innych
TIK –prezentacja ,avatar- voki , movi inne
Efekty uczenia się:
Nagranie prezentacji –filmiku-przedstawiających członków grupy jako wspólnotę, całość
Przełamanie bariery językowej