Day 4
This time, the participants of the project “School with a window on the world (. . . )” Foreign educational mobility of pupils and school staff, co-financed within the framework of the European Funds for Social Development Plus, in parallel with getting to know one of the oldest cities in Malta – Birgu – performed mathematical tasks related to the game and known monuments #The Parish Church of St. Lawrence #The Great Siege #The Inquisitor’s Palace(. . . ) Tasks related to the calendar, clock, timeline, determination of the age of the building/object. They were performing tasks open in connection with the game map. Among the tasks were also; calculation of the price of tickets for a group of students, a family ticket; taking into account the proposed discounts for the youngest and seniors. We really liked this game. He is an excellent inspiration for applying CLIL’s integrated teaching method to mathematics, for example. Amazing impressions of the beautiful Birga! It was very inspiring day – education in the European dimension. It is really worth following.
Tym razem uczestnicy projektu ,,Szkoła z oknem na świat (…)” Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej, współfinansowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego Plus, równolegle z poznawaniem jednego z najstarszych miast Malty – Birgu – wykonywali zadania matematyczne, związane z grą i poznawanymi zabytkami # The Parish Church of St. Lawrence #The Great Siege #The Inquisitor’s Palace(…) Zadania dotyczyły kalendarza, zegara, osi czasu, określania wieku budowli/obiektu. Wykonywali zadania otwarte w związku z mapą gry. Wśród zadań znalazły się także ; obliczanie ceny za bilety dla grupy uczniów, biletu rodzinnego; z uwzględnieniem proponowanych zniżek dla najmłodszych i seniorów. Ta gra bardzo nam się podobała. Jest znakomitą inspiracją jak stosować metodę zintegrowanego nauczania języka angielskiego CLIL na przykład na matematyce. Niesamowite wrażenia z pięknego Birgu !
Inspirujący dzień. Edukacja w wymiarze europejskim. Warto naśladować.