„Świteź” – gra i platforma wiedzy poświęcona Adamowi Mickiewiczowi. Uczeń – odkrywca

Uczniowie klasy VIII a wraz z wychowawczynią panią Dorotą Zagulską wzięli udział w warsztatach literackich w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Stalowej Woli. Wychowankowie naszej szkoły poznali grę karcianą „Świteź”, inspirowaną debiutanckim zbiorem wierszy Adama Mickiewicza „Ballady i romanse”.  Na wstępie odbyło się zapoznanie z zasadami gry za pomocą platformy wiedzy mickiewicz.promocjaksiazki.pl wyświetlonej na tablicy multimedialnej.

Głównym celem, jaki przyświecał twórcom projektu „Świteź” od początku była popularyzacja i chęć zainteresowania utworami Adama Mickiewicza osób, które na co dzień niechętnie sięgają po klasykę, ale za to lubią literaturę fantastyczną i gry. Przełożenie klasycznego utworu literackiego na inne medium, okazało się także szansą na postawienie nowych pytań – interesujących również dla naszych uczniów.

Nasza młodzież z ogromnym zainteresowaniem i zaangażowaniem brała udział w warsztatach, aktywnie uczestnicząc we wszystkich etapach gry podczas których powstawały niezwykłe opowiadania. Klasa VIII a została podzielona na trzy zespoły i rozpoczęli grę, w której każdy uczestnik miał przydzielone zadanie do wykonania. Wykładając karty z 16 motywami ze zbioru wierszy Adama Mickiewicza „Ballady i romanse” wspólnie snuli swoją opowieść zapisując lub zapamiętując jej treść. Uczniowie przypominali sobie poszczególne ballady skanując smartfonami kody QR umieszczone na kartach do gry. Na koniec wygłosili wymyślone przez siebie fantastyczne historie.

Dobry humor dopisywał w tym dniu wszystkim uczniom wykonującym swoje działania. Niektóre opowieści ,,wiały grozą’’- pan bibliotekarz stwierdził, że nadają się na scenariusz filmu. Wspólnie spędzony czas w gronie klasowym podczas tych warsztatów był wspaniałą okazją do pobycia ze sobą i z ,,duchami’’ bohaterów „Ballad i romansów”.

Aktualności