Szkolny Klub Górski “Jedyneczka” w Beskidzie Sądeckim i nie tylko

Wyjątkowa grupa 19 uczniów ze Szkolnego Klubu Górskiego „Jedyneczka” z PSP 1 w dniach 19-21 września 2018 przebywała na wyjeździe edukacyjnym … oczywiście w górach:)

Swoją przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzania Kopalni Soli w Bochni. To najstarsza kopalnia soli w Polsce działająca nieprzerwanie od 1248 roku. Do punktu startowego zawiozła nas podziemna kolejka. Na trasie odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc a dzięki multimedialnym postaciom było to niezwykłe zwiedzanie.

W niedalekiej odległości od kopalni znajduje się przepiękny zamek w Nowym Wiśniczu. Uczniowie mieli możliwość zwiedzania tradycyjnego zamku ale też przeżycia podróży w czasie tzw. „Bastion VR”. To wirtualna rzeczywistość, która przeniosła ich w dawny świat. Po zwiedzaniu udaliśmy się w dalszą podróż. Naszym celem była Muszyna gdzie mieliśmy nocleg w Ośrodku Wypoczynkowym „Edyta”.

Drugi dzień spędziliśmy w otoczeniu pięknych gór. Na Jaworzynę Krynicką (1114 m n.p.m) zawiozła nas kolejka gondolowa. Pani Magda – przewodnik opowiedziała o otaczających Krynicę pasmach górskich: Beskidzie Sądeckim, Beskidzie Niskim, Górach Leluchowskich, a także wspomniała o pobliskich Gorcach i Pieninach. Z Jaworzyny do Krynicy zeszliśmy ścieżką edukacyjną. Piękna pogoda i otaczające nas widoki dodawały energii do dalszej wędrówki. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się do Krynicy.

Zwiedzanie Krynicy Zdrój rozpoczęliśmy od Muzeum Nikifora. W willi  “Romanówka” zgromadzono obrazy i pamiątki po słynnym malarzu-prymitywiście, Nikiforze Krynickim. Ta niezwykła postać i jego specyficzna twórczość zrobiła na uczniach duże wrażenie. Kolejnym punktem wyprawy była Góra Parkowa do której prowadził szlak przez park zdrojowy. To szczyt mający wysokość 741 m n.p.m. Na górze czekała na uczniów atrakcja – zjeżdżanie na ślizgawkach.  Zejście ścieżką przez park to już była sama przyjemność.

Ostatni dzień to Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie i Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego w Bóbrce. W Krośnie dzieci obserwowały proces powstawania szkła ozdobnego. Były pełne podziwu dla osób wykonujących tą artystyczną pracę. Sami też mogli się przekonać jakie to trudne i pracochłonne zadanie uczestnicząc w warsztatach „Malowanie na szkle”. Ostatnim punktem naszej wycieczki było Muzeum Przemysłu im. Ignacego Łukasiewicza i lekcja muzealna „Geologia – nauka o ziemi”. Zwiedzanie nowoczesnego muzeum, spacer ścieżką edukacyjną a także możliwość zobaczenia prawdziwej ropy naftowej w szybie było dużą atrakcją.

Zapraszam do obejrzenie fotorelacji z naszego niezwykłego wyjazdu.